unesco-world-heritages.reismee.nl

Heilige Stoel: Vaticaanstad

Vaticaanstad is een van de meest heilige plaatsen binnen het christendom. Het getuigt van een omvangrijk geschiedenis en een grote spirituele onderneming. Binnen de grenzen van deze kleine staat bevindt zich een unieke collectie van artistieke en architectonische meesterwerken. In het centrum staat de Sint-Pietersbasiliek, met zijn dubbele zuilengalerij en een cirkelvormig plein aan de voorkant, omringd door paleizen en tuinen. De basiliek is gebouwd op het graf van de apostel Petrus. Het is het grootste religieuze gebouw ter wereld. Het meesterwerk kwam tot stand door de gezamenlijke inspanningen van kunstenaars, beeldhouwers en architecten als Bramante, Rafaël, Michelangelo, Bernini en Maderna.

Joyce Heiser

You taught me something, Alie & Jan. I didn't know St. Peters Basilica was the largest religious building in the world. Does that encompass the Cystine Chapel? I'd love to return to Vatican City again.

Alie Rommers

No Joyce, the Cystine Chapel is part of the Vatican Palace and is apart from the basilica. Both are beautiful and I'll never forget the view from the top of the basilica over the the Vatican and Rome. Quite a hike between the walls, but worth the effort. Could not doe it now, glad we did it then we could.

Joyce Heiser

I didn't go to the top of the basilica. Wish I had now. I was impressed with the Cystine Chapel and the tombs under the basilica. If I remember right many Popes were entombed there. Maybe someday I can return, if travel ever resumes to normal again.

Today is election day in the USA. Sure will be glad when it is all over and we know who the President will be.